Apa peranan HAWA ?

Go down

Apa peranan HAWA ?

Post  kosong on Thu Oct 15, 2009 4:06 pm

biasa org cerita pak adam..muhammad..jer..apa kata kita kupas mengenai HAWA lak..bg kaum adam ada juga bidadari..kalau HAWA lak asyik layan wildan jer ke cam ni..

Jadi rasanya ambe nak tau gak tugas dia..asyik melayan jerk ke..abis tu dia tak jemu ke? dah la pula asyik disalahkan sbb paksa adam mkn buah khuldi...


dan byk sgt buang anak skrg ni wildan tak cukup kuato ke skrg ni erk..utk bidadari jaga ker..ambe pening jugak !


mohon penjernihan !

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  mek on Thu Oct 15, 2009 5:08 pm

apabila hawa mula bersuara, adam tegak macam bendera, manakan tidak muhammad jelira, Allah penggerak segala sempurna drunken Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Thu Oct 15, 2009 11:44 pm

HAWA.... kelansungan imej zuriat.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sat Oct 17, 2009 5:52 pm

Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU



Last edited by salik on Sat Oct 17, 2009 5:59 pm; edited 1 time in total
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sat Oct 17, 2009 5:56 pm

Hawa adalah zahirnya Hawa si adam adam
Beras dan gandum adalah zahirnya yang datang dari ibu jari kanan dan kiri si adam
segala keperluan si adam adam di zahirkan dan dijadikan keperluan untuk jasad siAdam Adam.
Dan tidak Aku jadikan sesuatu pun dengan sia sia.

Dan Muhammad Juga DIZAHIRKAN Di Zaman JAHILIAH...
Tapi Dimanakah dia sekarang ini.
Kerana Beras / gandum / dan segalanya masih ada.....sehingga sekarang.

Firman Allah Dalam Hadis Qudsi.
Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU

Very Happy


Last edited by salik on Sun Oct 18, 2009 3:48 am; edited 2 times in total
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sat Oct 17, 2009 11:31 pm

Mengapa siadam2 membawa telor? Walaupun siadam tak pernah bertelur seperti ungas2.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sun Oct 18, 2009 3:42 am

ADAM TIDAK BERTELUR KERANA TELUR SI ADAM ADALAH CAHAYA
Cahaya yang menyatu bersama Air.....
Seperti Asal kejadian sewaktu Nur Muhammad di Tajallikan,,,,,Maka Berkeringat lah akan Nur muhammad itu.
Kringat itu bersifat Air.....Dan Air itu Menghidupkan segala tumbuh tumbuhan.
Kerana itulah di suruh Berwuduk.....Menghidupkan tumbuhan pada kulit....Jangan tumbuh Pokok GHARQAD Dah ler...hihihi

Telur yang berdua duaan yang di bawa adam tidak di benar kan masuk
kerana ianya dua.....selagi engkau dua hai telur....silakan duduk di luar...keh keh keh
Yang di benarkan masuk hanya satu cuma

Ba nun ya........Bani.........Bani Adam
Ba Nun Ya Ha.....Benih.......
Ba ya Nun..........Bin
Alif ba nun ya...............ibni
Ba ya nun ya,,,,,,,,,BINI.........HAHAHAHA
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sun Oct 18, 2009 4:36 am

Batang Berjuntai, Selangor: 'kecian bodoh2 telor... orang kat dalam, dia kat luor'.

Teloq: 'Yang ko masuk lubang kencing tu, wat pe?'


Batang Berjuntai, Selangor: 'Belaga lubang kencing...daging n daging.. kerja siAdam n Hawa'.

Teloq: 'tak ko ukurkah berapa dalamnya?'

Batang Berjuntai , Selangor: '????????'.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sun Oct 18, 2009 4:46 am

Sebodoh bodoh telor pun, si telor yang di luar itulah yang menceritakan kisah si batang berjuntai yang sedang asyik di dalam selangor kepada tangan kaki dan yang lain lain.

kerana si batang berjuntai dah duduk dalam selangor dah tak nampak dirinya lagi ,
kerana bagi sibatang berjuntai dialah selangor , kerna yang ada ketika itu hanya selangor.

Maka si telur itu lah yang bercerita al kisah batang berjuntai dah masuk selangor tak kuar kuar.....

haha....

Walaubagaimana pun satu hari nanti si telur tak di sia sia kan...

Kalau telur masuk pun ,,,,,dia masuk cara lain..
Zahirnya di luar tapi Hakikatnya di dalam

Telur dengan Caranya
Batang dengan caranya
Musa lain caranya
Khaidir pula berlainan caranya
Dua yang berbeza....Hakikatnya sama
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  mek on Mon Oct 19, 2009 10:54 am

salik wrote:Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU
weeei, mana ada kamu??? yg ada hanya aku, yg tiada ... yg maha ada Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Tue Oct 20, 2009 2:42 am

'Tuhan' merayau2 ditaman eden dan berbisik2 kepada diriNya, sambil bermain sorok dengan adam dan Hawa.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Wancara Mr X Pelabur n Pelacur 'MAYA'

Post  Merpati Putih on Tue Oct 20, 2009 11:21 am





Masa berganti masa hatiku tidak lupa ohhh…
terbayang di ruang mata wajahmu datang menjelma
mengapakah aku kau goda merana sepanjang masa

Meskipun hatiku rindu ingatkan waktu yang lalu ohhh…
Tetapi itu hanya mimpi tak akan menjelma lagi
Ku rasa alam nan sepi menangis aku menanti




Kesah Benar. tetapi 'MAYA'.

Kerana kebosanannya, disatu malam dipekan Ipoh, Mr X pernah melanggani seorang pelacur pertengahan umur bergelar 'MAYA' ( mungkin nama komersial).


Maya bertubuh kecil, comel dan seksi, pada kacamata Mr X, menghairahkan dan mampu memuaskan nafsunya yang sedang memuncak.: 'She is my taste', terpahat dihati Mr X., yang seumpama kerbau jantan sedang biang.

Maya berdiri ditepi tiang hadapan hotel murahan, sambil menggamit Mr X: 'Marilah bang kita buat projek'.

Mr X terus menyapa pelawaan Maya

Maya memperkenalkan dirinya kepada MR X: 'Hai!! Saya Maya'.

Sepontan terpacul dari mulut Mr X, tanpa segan dan silu: 'Hai Maya!! Berapa?'

Maya: 'Tiga puluh Ringgit bang, tanpa aiskrim'.

Mr X: 'Kalu ngan aiskrim, berapa?' Begitu tersusunnya Mr X menggunakan bahasa pelik seks. Bahasa jiwa bangsa, begitulah agaknya.

Maya: 'Empat puluh ringgit jer Bang!'

'Ok lah!' tambah Mr X. Tiang benderanya mula terpacak.

Maya: 'Marilah bang, kita naik keatas, kebilik menjamu selera'.

Mr X megikuti Maya kebilik lakunan 'wayang kulit'. Maya mengunci bilek. Walau pun hari malam, bilek rawatan miang berahi diterangi satu lampu dari siling, kerana bilik2 'penginapan sementara' hanya dibuat daripada papan lapis.

Maka bermulalah adegan siadam dan sihawa. Mr X menanggalkan jeans 'Mustang' dan bajunya. Memang kelazimannya, ia tidak memakai seluar dalam.

Maya membebel sementara ia membuka pakaiannya: 'Eh! Abang tak pakai spender ke?

Mr X: 'Abang memang tak suka pakai seluar dalam, dari dulu, sekarang dan sampai bila2. Rimaslah rasanya, 'punai' abang macam lemas kalau dibalut'.

Sebagai persediaan untuk 'tahan lama', Mr X telah memakan ubat 'Cap Dua Tupai Korea'', walaupun kawannya pernah menasihatinya: 'Ko jangan makan ubat nih. "Dia orang kata, ubat nih dicampur ngan racun tikus"'. Tapi Mr X tidak memperdulikan.

Maya n Mr X membasuh benda2 mereka pada sinki yang tersedia. Kemudian Maya menyuruh Mr X berbaring menelentang kat katil dan terus mengulum2, menghisap2 menjilat2 si batang berjuntai, selangor of Mr X. (This is the ice cream Magnolia). Teransanglah keberahian si Mr X, sampai ta' terkata. ( Yes! Yes! I like it). Setelah aiskrim mencair dan selesai, Maya pula membaringkan dirinya.

Maya: 'Nak pakai kondom ker bang?'

Mr X memerhatikan tetek Maya yang sejemput, segenggam, cinoni namun berputing besar, sambil meminta jawapan dari Maya: ' Tak yah berkondomlah, leceh jer, bukan ada rasa pun. Hai kecilnya barang Maya, tapi kenyal'.

Maya seakan2 sedih merintih: 'Entah le bang! Memang begitulah nampaknya macam buah dada budak darjah enam jer. Sebab benda nil lah bekas suami Maya, menceraikan Maya. Kalau abang kasi kat Maya duit 2000 ringgit, nanti Maya bolihlah besarkan'. Begitulah cubaan Maya memancing duit dari Mr X.

Maya: 'Cakap2 juga bang, masukan lah mende abang tuh kelubang rahim Maya nih'.

Mr X menurut perintah dan memasukan si anuya (ذاكر apa dia murid2? Konek che' gu!!) ke lubang gelap siMaya. Tertonggeng2… tertonggeng2 Mr X bersenam

Sementara itu Mr X tertanya2 dibenaknya: 'Apakah yang dicari olih awangku diterowong berlendir dan gelap tu. Apakah dia sedang mengukur kedalamannya?'

Masa berlalu….

Maya: ' Mengapa lama sangat abang menunjal nih, dah setengah jam dah? Rugilah Maya'. Begitulah penangan ubat pelali 'Cap dua Tupai Korea', namun siMaya tidak tahu rahsia keajaiban racun tikus nih.

Mr X: 'Takpe, takpe nanti abang bayarlah extra'. Maya tersenyum simpul mendengar janji Mr X.

Masa berlalu lagi….., namun air pekat si Mr X ta' mahu memancut.

'Abang pun letih gak, air mani tak gak mahu keluar2'. Begitu lah siMr X mengusik Maya.

Bentak siMaya: 'Apa hal bang, tak keluar2 lagi air gatal abang? Maya dah keletihan nih'. Maya tak menduga pelantak 'Cap Dua Tupai Korea'.

Masa berlalu lagi.....

Maya berpengalaman meransang agar air2 beku ini bergelora dan akhirnya akan terpancut. al maklumlah ia telah lama berkecimpung dalam bisnes menjual tubuh.

Maya: 'Beginilah bang, biar Maya menunggeng pulak agar Air abang bolih bedesut'

Mr X mengikut kemahuan Maya untuk 'beraksi secara kuda'. Memang benar!! Kerana tidak lama kemudian terpancutlah air syurga si Mr X menyirami dasar2 telaga buta siMaya. Si Mr X terlupa segala2nya seketika.. Ia didakap olih syurga loka dengan dengusan2 kepuasan. Begitulah bepengalamannya si Maya mengapit belalai siMr X.

Mr X: 'Terima kasih Maya'.

Maya: 'amacam bang, terror dak Maya nih?'

Selesai sandiwara,




Kemudian Maya minta tolong kat Mr X untuk mengurut badannya yang lenguh2.

Bersambung……

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Wancara Mr X Pelabur n Pelacur 'MAYA' 2

Post  Merpati Putih on Wed Oct 21, 2009 7:05 pm






Mr X: 'Bagaimana Maya tahu abang bolih mengurut?'

Maya: 'Ta' tahu pun!, buatlah dan belasah jer lah mana yang patut'.

Mr X: 'Ok lah, Maya meniaraplah ya!, sebab abang geli tengok siput babi Maya nih'.

Maya: 'Eh bang ni, bukan2 pulak, yang ditonjol2 kat separuh dunia tadi, wat pe lak?'

Mr X: 'Abang gurau jer, jangan marah'.

Maya meniarap dan Mr X. duduk kat atas bukit2 punggung Maya yang gebu bulat. Kedua2nya masih berbogel. Almaklumlah baru lepas berprojek. 'Sang kote' Mr X tersadai kat lembah diantara dua….ditemani olih dua biji sehabat karib

Sementara Mr X menggosok belakang si Maya bertanya: ' abang minta maaf ya!, ini soalan peribadi sikit. Sepanjang kerjaya Maya sebagai seorang dot… dot.. dot.. nih , dah berapa banyak 'batang2 buruk' yang telah merobek "cipet" Maya?

Maya tanpa segan2: 'Ta' tahu na' kiralah bang, bukannya Maya tulis kat diari pun. Tapi bermacam2 jenis lah barangnya. Ada yang gemuk pendek.. panjang, ada yang panjang kurus, ada yang sedang, ada yang berbulu tiangnya dan ada juga yang besar jari kelengkeng. Ada yang straight, ada yang bengkok.. Kepalanya kadang2 rupa belut pun ada. Bermacam2 bangsa, Rusia, Begaladesh, Mat salleh, Iran. Arab, Negro, Bengali, China…. Dan Melayu macam abang…

Mr X: 'Perli nampaknya!! Yang mana diantara bentuk2 dan rupa2 benda tu yang agak sesuai, menawan dan uuuuummmp xxxxx… dengan cita rasa Maya?

Maya: Yang sesuai untuk Maya ialah yang sedang, tak panjang tak pendek, tak kurus tak gemok. Sebab yang panjang besar, pedih bang. Yang panjang kurus, senak dibuatnya. Yang sedang2 tu ngam lah bang, sebab selaput telornya mengusap2 frame pintu rahim Maya, macam menyegat bang!!! kelepap... kelepap... Yang cinoni, besar kelingking tu.. entah lah bang!!! Maya dapat rasa duitnya, kira dah ok lah tu.

Mr X: Maya dah pernah bersuami kan, anak ada ker?

Maya: 'Ya!.. Maya berkahwin masa berumur lapan belas tahun. Dapat dua orang anak lelaki. Suami maya dulu sentiasa mengomel: 'Tetek Maya sejemput.. tetek Maya sejemput… tetek Maya kecil… segenggam'. Lama2 dia bosan kat Maya, diceraikan Maya talak tiga. Nasib Maya lah bang. Menyesal maya memberikan dara Maya kepadanya. Anak2 Maya terus dikebasnya dan tinggallah Maya sebatang kara. Emak tak ada, bapak pun tak ada. Abang tak simpati kat Maya ker?

Mr X sempat menyanyi:: 'Kecian dia.. kecian dia.. kecian dia'. Patulah 'Melobos, melobos'...Maya tak takut kena AID ?'

Maya smbil mencubit Mr X: 'Melobos.. melobos.. Hii! geramnya. Apa lah abang nih? Pelacur yang kena HIV, bukanya banyak bang, sebenarnya bolih dikira dengan jari. Orang yang mati ta' berpenyakit lagi banyak. Mana ada orang mati pasal penyakit. Kalau abang tak caye, tanyalah orang2 yang dah mati tu? Bukankah semua orang mati kerana ajalnya dah sampai? Tak terdahulu sesaat dan tak terkemudian sesaat. Tengok! Berapa banyak yang mati kat highway Plus, kena tsunami kat Aceh jer 300,000 orang.. Yang lain2 mati kena serangan bom, senapang, gempa bumi, taufan tbs, gangster, mafia, gantuing diri, ditanduk kerbau…. Dan yang mati atas katil pun banyak gak.. tambah yang mati kat celah kangkang betina.

Mr X: 'Hah! Tak kan mya suruh Abang tanya orang2 yang dah mati lak? Lawak sungguh lah Maya nih. Maya tak takut masuk neraka?

Maya: 'Sebenarnya Maya tak takut mati bang! Sebab Maya seorang jer, lagi pun bukan ada harta pun. Laaaag.. apa lah pekak betulnya abang nih'. Orang Islam mana ada takut mati. Mati kan kah pertemumuan antara hamba ngan siKholik.

Maya: 'Maya perasan bang! orang menghina Maya kerana jual tubuh. Tapi apa nak buat, nasib Maya dah macam nih. 'Tuhan' maha mengetahui. Maya tak minta pun jadi pelacur dan juga, tak minta dilahirkan. 'Tuhan' bukan tak tahu yang Maya nih akan jadi pelacur. Mengapa Dia ta' selamatkan Maya? Mengapa tak bagi Maya kekayaan, suami yang bagus dan penyayang? Mengapa tak jadikan Maya macam president Goria Macapagal Arroyo atau Tun Sri siti Asmah Mohd Ali? Abang tengoklah! Buah dada Maya pun cinoni jer

Mr X: 'Abang rasa terbuai, melayan cerita2 Maya. Maya ta' mahu nikah lagi ker? Kahwin jer ngan abang nih.

Maya: Tak apa lah bang! Disini hari2 Maya kahwin. Hari2 syok kecuali bendera korea turun'.

Mr X: 'Eh Maya! Bende abang dah mengkal balik nih'.

Maya: 'Dah lah bang! simpan jer air abang untuk lain kali'.

Sambil menghulurkan 80 puluh ringgit kepada siMaya untuk upah berlaga lubang kencing, Mr X mengucapkan: 'Terima kasih Maya kerana layanan yang memuaskan. Semoga kita berjumpa lagi.'

Mr X terkedu, kena 'brainwash' dengan ustazah Maya. Walau bagaimanapun dia sempat mencium Maya… ummm..muuummm.. uuuummmmm.

Maya: 'Jangan lupa pakai seluar dan baju bang!!!! sebelum keluar bilek'.
.

Tamat.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  kosong on Wed Nov 11, 2009 8:36 pm

story yang mantap jugak tu!! jadi tanpa hawa...adam tak power gak erk Shocked hawa pelengkap utk memberi dan menerima kasih dan sayang.. Rolling Eyes

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  miftahuljamilah on Fri Dec 18, 2009 12:43 pm

kosong wrote:story yang mantap jugak tu!! jadi tanpa hawa...adam tak power gak erk Shocked hawa pelengkap utk memberi dan menerima kasih dan sayang.. Rolling Eyes

hawa tempat penzahiran adam adam..lalu mengapa hawa disalahkan atas kebejatan sosial dunia..?jika si pelacur mengerti tugasnya..jadi bagaimana pula si adam yang melangganinya..?saya baru disini..mungkin tidak biasa kejutan tulisan di sini kisah ini mempunyai pengertian berbeza bagi pembaca.. Shocked Shocked

miftahuljamilah

Jumlah posting : 3
Registration date : 2009-12-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  tokbiru on Fri Dec 18, 2009 12:59 pm

miftahuljamilah wrote:
kosong wrote:story yang mantap jugak tu!! jadi tanpa hawa...adam tak power gak erk Shocked hawa pelengkap utk memberi dan menerima kasih dan sayang.. Rolling Eyes

hawa tempat penzahiran adam adam..lalu mengapa hawa disalahkan atas kebejatan sosial dunia..?jika si pelacur mengerti tugasnya..jadi bagaimana pula si adam yang melangganinya..?saya baru disini..mungkin tidak biasa kejutan tulisan di sini kisah ini mempunyai pengertian berbeza bagi pembaca.. Shocked Shocked

Adam dan hawa memang itu jelah kerjanya.. sebagai generator kelangsungan hayat2 mimpi. Masing2 dengan kerjaya masing2, cuma dalam aspek pekerjaan, masing2 salah menyalah akibat tak mengerti tugas dan fungsi tersendiri. Apapun, walau terbalik dunia sebab bergaduh2an sekalipun, generator tak pernah putus power supply sampai sekarang. On 24/7 jugak.. he3 Evil or Very Mad

tokbiru

Jumlah posting : 120
Registration date : 2009-09-03

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  miftahuljamilah on Fri Dec 18, 2009 5:07 pm

gitu ye..hehe. Embarassed Embarassed

miftahuljamilah

Jumlah posting : 3
Registration date : 2009-12-17

View user profile

Back to top Go down

nona - nona jaman sekarang

Post  spanjunk on Fri Dec 18, 2009 6:37 pm

salamunkaulanminrabbinrahim....



nona-nona jaman sekarang
tak boleh ditegur, tak boleh dilarang
bajunya pendek, bertambahlah jarang
itu menjadi hati gembira

nona jangan bikin keliru
tidaklah kenal cina melayu
pipinya merah pula disapu
sekarang sudah jadi tak tentu

dalam dunia banyak musuhan
yang non dibuat perkara yang sopan
dalam dunia banyak penggoda
banyak yang jadi rusak binasa


avatar
spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

haram baginya..

Post  kosong on Fri Jan 15, 2010 7:05 am

"Apabila saja seorang isteri meminta talak kepada suaminya tanpa alasan yang jelas, haram baginya bau syurga."

soalan...."haram baginya" haram macamana tu..? pastu baginya tu....dhomir kepada siapa...ermm...pahtu syurga ni berbau ke? bau macamane...

hidung pada si 'awang' tu ke yg dpt hidu baunya erk..walaupn jarak dekat atau jauh..beribu batuan..

tlg leraikan dan mohon pencerahan..


drunken

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  sampahabu on Wed Aug 18, 2010 10:51 pm

sungguh ku terpana, maya yang jahil agama tetapi sangat arif tentang tuhannya.
itukah peranan hawa di atas dunia?

sampahabu

Jumlah posting : 37
Registration date : 2010-08-18

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sun Oct 24, 2010 1:45 pm


_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

sanjay kumar yadav

Post  Merpati Putih on Wed Nov 03, 2010 11:15 pm


_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum