Apa peranan HAWA ?

Go down

Apa peranan HAWA ?

Post  kosong on Thu Oct 15, 2009 4:06 pm

biasa org cerita pak adam..muhammad..jer..apa kata kita kupas mengenai HAWA lak..bg kaum adam ada juga bidadari..kalau HAWA lak asyik layan wildan jer ke cam ni..

Jadi rasanya ambe nak tau gak tugas dia..asyik melayan jerk ke..abis tu dia tak jemu ke? dah la pula asyik disalahkan sbb paksa adam mkn buah khuldi...


dan byk sgt buang anak skrg ni wildan tak cukup kuato ke skrg ni erk..utk bidadari jaga ker..ambe pening jugak !


mohon penjernihan !

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  mek on Thu Oct 15, 2009 5:08 pm

apabila hawa mula bersuara, adam tegak macam bendera, manakan tidak muhammad jelira, Allah penggerak segala sempurna drunken Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Thu Oct 15, 2009 11:44 pm

HAWA.... kelansungan imej zuriat.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sat Oct 17, 2009 5:52 pm

Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU



Last edited by salik on Sat Oct 17, 2009 5:59 pm; edited 1 time in total
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sat Oct 17, 2009 5:56 pm

Hawa adalah zahirnya Hawa si adam adam
Beras dan gandum adalah zahirnya yang datang dari ibu jari kanan dan kiri si adam
segala keperluan si adam adam di zahirkan dan dijadikan keperluan untuk jasad siAdam Adam.
Dan tidak Aku jadikan sesuatu pun dengan sia sia.

Dan Muhammad Juga DIZAHIRKAN Di Zaman JAHILIAH...
Tapi Dimanakah dia sekarang ini.
Kerana Beras / gandum / dan segalanya masih ada.....sehingga sekarang.

Firman Allah Dalam Hadis Qudsi.
Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU

Very Happy


Last edited by salik on Sun Oct 18, 2009 3:48 am; edited 2 times in total
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sat Oct 17, 2009 11:31 pm

Mengapa siadam2 membawa telor? Walaupun siadam tak pernah bertelur seperti ungas2.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sun Oct 18, 2009 3:42 am

ADAM TIDAK BERTELUR KERANA TELUR SI ADAM ADALAH CAHAYA
Cahaya yang menyatu bersama Air.....
Seperti Asal kejadian sewaktu Nur Muhammad di Tajallikan,,,,,Maka Berkeringat lah akan Nur muhammad itu.
Kringat itu bersifat Air.....Dan Air itu Menghidupkan segala tumbuh tumbuhan.
Kerana itulah di suruh Berwuduk.....Menghidupkan tumbuhan pada kulit....Jangan tumbuh Pokok GHARQAD Dah ler...hihihi

Telur yang berdua duaan yang di bawa adam tidak di benar kan masuk
kerana ianya dua.....selagi engkau dua hai telur....silakan duduk di luar...keh keh keh
Yang di benarkan masuk hanya satu cuma

Ba nun ya........Bani.........Bani Adam
Ba Nun Ya Ha.....Benih.......
Ba ya Nun..........Bin
Alif ba nun ya...............ibni
Ba ya nun ya,,,,,,,,,BINI.........HAHAHAHA
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sun Oct 18, 2009 4:36 am

Batang Berjuntai, Selangor: 'kecian bodoh2 telor... orang kat dalam, dia kat luor'.

Teloq: 'Yang ko masuk lubang kencing tu, wat pe?'


Batang Berjuntai, Selangor: 'Belaga lubang kencing...daging n daging.. kerja siAdam n Hawa'.

Teloq: 'tak ko ukurkah berapa dalamnya?'

Batang Berjuntai , Selangor: '????????'.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  salik on Sun Oct 18, 2009 4:46 am

Sebodoh bodoh telor pun, si telor yang di luar itulah yang menceritakan kisah si batang berjuntai yang sedang asyik di dalam selangor kepada tangan kaki dan yang lain lain.

kerana si batang berjuntai dah duduk dalam selangor dah tak nampak dirinya lagi ,
kerana bagi sibatang berjuntai dialah selangor , kerna yang ada ketika itu hanya selangor.

Maka si telur itu lah yang bercerita al kisah batang berjuntai dah masuk selangor tak kuar kuar.....

haha....

Walaubagaimana pun satu hari nanti si telur tak di sia sia kan...

Kalau telur masuk pun ,,,,,dia masuk cara lain..
Zahirnya di luar tapi Hakikatnya di dalam

Telur dengan Caranya
Batang dengan caranya
Musa lain caranya
Khaidir pula berlainan caranya
Dua yang berbeza....Hakikatnya sama
avatar
salik

Jumlah posting : 1366
Registration date : 2009-03-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  mek on Mon Oct 19, 2009 10:54 am

salik wrote:Aku Jadikan sesuatu untuk Kamu.
Aku Jadikan Kamu.........UNTUK KU
weeei, mana ada kamu??? yg ada hanya aku, yg tiada ... yg maha ada Sleep

mek

Jumlah posting : 267
Registration date : 2008-11-20

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Tue Oct 20, 2009 2:42 am

'Tuhan' merayau2 ditaman eden dan berbisik2 kepada diriNya, sambil bermain sorok dengan adam dan Hawa.

_________________
KeAKUANKU SENTIASA ESA.
avatar
Merpati Putih
Admin

Jumlah posting : 2450
Registration date : 2008-08-08

View user profile

Back to top Go down

Wancara Mr X Pelabur n Pelacur 'MAYA'

Post  Merpati Putih on Tue Oct 20, 2009 11:21 am



nona-nona jaman sekarang
tak boleh ditegur, tak boleh dilarang
bajunya pendek, bertambahlah jarang
itu menjadi hati gembira

nona jangan bikin keliru
tidaklah kenal cina melayu
pipinya merah pula disapu
sekarang sudah jadi tak tentu

dalam dunia banyak musuhan
yang non dibuat perkara yang sopan
dalam dunia banyak penggoda
banyak yang jadi rusak binasa


avatar
spanjunk

Jumlah posting : 507
Registration date : 2009-01-18

View user profile

Back to top Go down

haram baginya..

Post  kosong on Fri Jan 15, 2010 7:05 am

"Apabila saja seorang isteri meminta talak kepada suaminya tanpa alasan yang jelas, haram baginya bau syurga."

soalan...."haram baginya" haram macamana tu..? pastu baginya tu....dhomir kepada siapa...ermm...pahtu syurga ni berbau ke? bau macamane...

hidung pada si 'awang' tu ke yg dpt hidu baunya erk..walaupn jarak dekat atau jauh..beribu batuan..

tlg leraikan dan mohon pencerahan..


drunken

kosong

Jumlah posting : 10
Registration date : 2009-06-17

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  sampahabu on Wed Aug 18, 2010 10:51 pm

sungguh ku terpana, maya yang jahil agama tetapi sangat arif tentang tuhannya.
itukah peranan hawa di atas dunia?

sampahabu

Jumlah posting : 37
Registration date : 2010-08-18

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa peranan HAWA ?

Post  Merpati Putih on Sun Oct 24, 2010 1:45 pm